دوشنبه , 11 تیر 1403 2024 - 06 - 30 ساعت :
» آشپزی » انواع پاستا و اسپاگتی » طرز تهیه پاستا با سس سفید با بهترین روش بسیار خوشمزه
طرز تهیه پاستا با سس سفید با بهترین روش بسیار خوشمزه
انواع پاستا و اسپاگتی

طرز تهیه پاستا با سس سفید با بهترین روش بسیار خوشمزه

خرداد 29, 1403 10

طرز تهیه پاستا با سس سفید

به گزارش گروه آشپزی مجله اینترنتی نو:

مواد لازم

پاستا فرمی یک بسته
سینه مرغ متوسط یک عدد
سس‌ سفید یک پیمانه
جعفری خردشده یک قاشق غذاخوری
روغن، نمک، فلفل قرمز و فلفل سیاه به میزان لازم
پیاز یک عدد

طرز تهیه پاستا با سس سفید با بهترین روش بسیار خوشمزه
طرز تهیه پاستا با سس سفید با بهترین روش بسیار خوشمزه

طرز تهیه کوکو سیب زمینی مغز دار

طرز تهیه

پیاز را به اندازه‌ای تفت می‌دهیم که طلایی رنگ شود سپس مرغ را که به تکه‌های کوچک مثل؛ حبه‌قند خرد کرده‌ایم به آن اضافه و تفت می‌دهیم نمک و فلفل سیاه به آن افزوده و آن‌قدر تفت می‌دهیم تا مرغ بپزد. از طرف دیگر سس سفید را با جعفری خردشده مخلوط و کنار می‌گذاریم. پاستا را طبق دستور روی بسته، پخته و آبکش می‌کنیم ولی روی آن آب نمی‌ریزیم، آن‌گاه در ظرف مورد نظر اول، پاستا و سپس سس سفید و در پایان روی آن مرغ را ریخته و روی مرغ را با فلفل قرمز تزئین می‌کنیم. مواد لازم برای سس سفید: آرد سفید دو قاشق غذاخوری شیر یک پیمانه کره 25 گرم نمک و فلفل به میزان لازم طرز تهیه: آرد سفید و کره را به اندازه‌ای تفت می‌دهیم که کره حل و با آرد مخلوط شود و به آن نمک و فلفل می‌زنیم سپس شیر را کم‌کم اضافه کرده تا گلوله نشود و روی حرارت هم‌زده تا غلیظ شود.

پاستا با سس سفید

پاستا یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار در سراسر جهان است که در انواع مختلف و با انواع سس‌ها و افزودنی‌ها سرو می‌شود. یکی از سس‌های معروف و لذیذی که با پاستا می‌توان سرو کرد، سس سفید است. این سس که از اجزای ساده مانند کره، شیر، پنیر و ادویه‌های مختلف تهیه می‌شود، باعث می‌شود تا پاستا دلپذیری و خوشمزه‌ای برای هر وعده غذایی باشد. در این مقاله به معرفی و تهیه‌ی پاستا با سس سفید پرداخته و روش تهیه آن را شرح داده خواهیم داد.

تهیه سس سفید

برای تهیه سس سفید، اجزای اصلی شامل کره، شیر و پنیر هستند. در ادامه به توضیح فرایند تهیه این سس می‌پردازیم:
1. در یک قابلمه کره را ذوب کرده و سپس به آرامی شیر را اضافه کنید تا مخلوط شود.
2. پس از آن، پنیر را به آرامی به مخلوط کره و شیر اضافه کنید و به آرامی همه را با هم مخلوط کنید تا یک سس یکنواخت و خوشمزه بدست آید.
3. نهایتاً ادویه‌های دلخواه خود را به سس اضافه کرده و آن را بر روی حرارت کم به مدت چند دقیقه داغ کنید تا ادویه‌ها طعم خود را منتقل کنند.

میتوانید از سس سفید آماده نیز استقاده کنید.

طرز تهیه پاستا با سس سفید با بهترین روش بسیار خوشمزه
طرز تهیه پاستا با سس سفید با بهترین روش بسیار خوشمزه

طرز تهیه جوجه ترش

تهیه پاستا با سس سفید

حال که سس سفید آماده شد، می‌توانید به تهیه پاستا با این سس بپردازید. برای این کار، پاستای مورد نظر خود را به آب نمک‌دار جوشیده اضافه کرده و آن را بپزید. سپس پاستا را از آب جدا کرده و در تابه‌ای با سس سفید مخلوط کنید تا همه‌ی پاستا به طور یکنواخت پوشیده شود. در نهایت، پاستا با سس سفید را در ظرف مورد نظر خود سرو کنید و با ادویه‌های اضافی، مرغ و پنیر پارمزان تزیین کنید.

نتیجه‌گیری:

پاستا با سس سفید یک غذای خوشمزه و سرشار از مواد غذایی است که می‌توانید به راحتی در منزل تهیه کنید. این غذا با ترکیبی از کره، شیر و پنیر به همراه ادویه‌های دلخواه، طعمی منحصر به فرد به پاستا می‌بخشد. امیدواریم با استفاده از روش تهیه ارائه شده در این مقاله، بتوانید یک پاستا با سس سفید لذیذ و خوشمزه بپزید و از آن لذت ببرید.

منبع: مجله اینترنتی نو

به این نوشته امتیاز بدهید!

مریم هنربخش

همیشه برای من خود نوشتن مهم بوده. خیلی مهم تر از انتشار آن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×