یکشنبه , 10 تیر 1403 2024 - 06 - 30 ساعت :
» آشپزی » انواع پاستا و اسپاگتی » طرز تهیه تالیاتلی با سس ایتالیایی با اصیل ترین روش خوشمزه و لذیذ
طرز تهیه تالیاتلی با سس ایتالیایی با اصیل ترین روش خوشمزه و لذیذ
انواع پاستا و اسپاگتی

طرز تهیه تالیاتلی با سس ایتالیایی با اصیل ترین روش خوشمزه و لذیذ

خرداد 29, 1403 20

طرز تهیه تالیاتلی با سس ایتالیایی

به گزارش گروه آشپزی مجله اینترنتی نو:

مواد لازم

تالیاتلی یک بسته
گوجه‌فرنگی سه عدد
پیاز یک عدد
روغن‌زیتون به میزان لازم
سیر یک حبه
پودر ارگانو، نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه تالیاتلی با سس ایتالیایی با اصیل ترین روش خوشمزه و لذیذ
طرز تهیه تالیاتلی با سس ایتالیایی با اصیل ترین روش خوشمزه و لذیذ

دعا هنگام ترس در خواب ویا پریدن از خواب

طرز تهیه

پیاز را به صورت نگینی خرد کرده سپس سیر را له می کنیم و در تابه کمی روغن‌زیتون ریخته و پیاز و سیر را در تابه ریخته و تفت می‌دهیم تا طلایی رنگ شود. بعد گوجه‌فرنگی‌ها را به صورت نگینی خرد کرده و به پیاز و سیر اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم تا آب گوجه‌فرنگی گرفته شود آن‌گاه پودر ارگانو، نمک و فلفل را اضافه می‌کنیم. در این لحظه، تالیاتلی را در ظرف آب جوش انداخته و وقتی پخت آن را آبکش می‌کنیم. در آخر تالیاتلی را در ظرف مورد نظر کشیده و در صورت تمایل می‌توانید سس را روی آن بریزید. نکته: تالیاتلی یکی از انواع پاستا‌ها می‌باشد که در فروشگاه‌ها می‌توان تهیه کرد.

تالیاتلی با سس ایتالیایی

تالیاتلی یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه ایتالیایی است که با سس ایتالیایی تهیه می‌شود. این غذا اغلب با ماکارونی یا پاستا سرو می‌شود و باعث می‌شود تا طعم و خوشمزه‌ی این غذا به دل مصرف‌کننده نفوذ کند. در این مقاله به بررسی تاریخچه، مواد لازم برای تهیه، روش پخت و نحوه سرو این دستور پرداخته خواهد شد.

تاریخچه تالیاتلی با سس ایتالیایی

تالیاتلی یک غذای سنتی ایتالیایی است که ابتدا در منطقه ایتالیایی تالیا ظاهر شد. این غذا ابتدا توسط کشاورزان و کشاورزان در روزهای تعطیل و جشن‌های خانوادگی تهیه می‌شد. با گذشت زمان و با توسعه قدرت خوراکی این غذا، تالیاتلی به یک غذای لوکس و محبوب تبدیل شد.

طرز تهیه تالیاتلی با سس ایتالیایی با اصیل ترین روش خوشمزه و لذیذ
طرز تهیه تالیاتلی با سس ایتالیایی با اصیل ترین روش خوشمزه و لذیذ

دعا وسط وضو

مواد لازم برای تهیه تالیاتلی با سس ایتالیایی

برای تهیه تالیاتلی با سس ایتالیایی، مواد لازم شامل تالیاتلی، سس ایتالیایی، گوجه‌فرنگی، پیاز، پنیر پارمزان و ادویه‌های مختلف می‌شود. تالیاتلی می‌تواند از نوع‌های مختلفی از پاستا باشد، اما معمولاً از نوع لازانیا یا فتوچینی استفاده می‌شود.

روش پخت تالیاتلی با سس ایتالیایی

برای پخت تالیاتلی با سس ایتالیایی، ابتدا تالیاتلی را در آب جوش بپزید تا نرم شود. سپس سس ایتالیایی را در یک قابلمه روی حرارت ملایم بگذارید و پیاز را تفت دهید. سپس گوجه‌فرنگی و ادویه‌های مختلف را به مواد تفت داده شده اضافه کنید و بگذارید همه مواد به خوبی تفت بخورند. در انتها تالیاتلی پخته شده را به سس ایتالیایی اضافه کرده و مخلوط کنید. نهایتاً پنیر پارمزان روی تالیاتلی ریخته و آماده برای سرو شدن است.

دعا پوشیدن لباس

نتیجه گیری

تالیاتلی با سس ایتالیایی یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه ایتالیایی است که با استفاده از مواد ساده و طعم بی‌نظیری تهیه می‌شود. این غذا مناسب برای هر مناسبتی است و می‌تواند به عنوان یک غذای اصلی یا غذای پیش غذا سرو شود. به عنوان یک غذای سنتی ایتالیایی، تالیاتلی با سس ایتالیایی می‌تواند به هر کسی که آن را می‌سازد یا مصرف می‌کند، لذت و شادی بخشد.

منبع: مجله اینترنتی نو

به این نوشته امتیاز بدهید!

مریم هنربخش

همیشه برای من خود نوشتن مهم بوده. خیلی مهم تر از انتشار آن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×