جمعه , 8 تیر 1403 2024 - 06 - 28 ساعت :
» آشپزی » انواع کباب » طرز تهیه کباب برگ با بهترین روش بسیار خوشمزه و لذیذ
طرز تهیه کباب برگ با بهترین روش بسیار خوشمزه و لذیذ
انواع کباب

طرز تهیه کباب برگ با بهترین روش بسیار خوشمزه و لذیذ

خرداد 31, 1403 10

طرز تهیه کباب برگ

به گزارش گروه آشپزی مجله اینترنتی نو:

مواد لازم

گوشت راسته یا فیله گوسفند 550 گرم
پیاز متوسط دو عدد
روغن زیتون 50 گرم
نمک و فلفل و زعفران به میزان لازم

طرز تهیه کباب برگ با بهترین روش بسیار خوشمزه و لذیذ
طرز تهیه کباب برگ با بهترین روش بسیار خوشمزه و لذیذ

تعبیر خواب آدم مست

طرز تهیه

راسته گوسفند را روی تخته پهن می‌‌کنیم و به دلخواه آن را تکه تکه کرده و در کنار یکدیگر می‌‌گذاریم سپس قطعات گوشت‌ها را به قطر نیم سانتی‌متر ورقه ورقه می‌‌کنیم پیازها را رنده کرده و با روغن زیتون، زعفران، نمک و فلفل مخلوط می‌‌کنیم. قطعات گوشت را درون مایه آماده شده گذاشته تا یک شب بماند بعد گوشت‌ها را به سیخ کشیده و روی آن را با کارد می‌‌کوبیم سپس سیخ‌ها را روی حرارت ملایم زغال، کباب می‌‌کنیم. کباب باید آبدار باشد و در حرارت زیاد خشک نشود.

کباب برگ

کباب برگ یکی از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است که از دوران های قدیمی تا به امروز محبوبیت خود را حفظ کرده است. این غذای خوشمزه و سنتی اغلب به عنوان یک غذای پر پروتئین و لذیذ شناخته می شود که با ترکیب متنوعی از گوشت، سبزیجات و ادویه ها تهیه می شود. در این مقاله به بررسی تاریخچه، مواد اولیه، روش تهیه، خواص غذایی و روند تهیه کباب برگ خواهیم پرداخت.

ثبت ۳۰هزار مزاحمت تلفنی برای اورژانس

تاریخچه کباب برگ

کباب برگ یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که از گذشته ها تا به امروز مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. این غذا ابتدا در مناطق شمالی ایران مورد استفاده قرار می گرفت و با گذشت زمان به سراسر کشور شناخته شد. از آن زمان تا به امروز کباب برگ یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار در ایران محسوب می شود.

مواد اولیه کباب برگ

برای تهیه کباب برگ مواد اولیه اصلی شامل گوشت چرخ کرده (گوشت گوسفند یا گاو)، پیاز رنده شده، زردچوبه، نمک، فلفل سیاه، زرشک، نعنا و خورشتی از سبزیجات مختلف مانند گشنیز، تره، کرفس و… است. این مواد با هم مخلوط شده و به صورت لایه های نازک روی یک برگ گوجه یا انگور پهنده می شود.

در مسکو، اهداکنندگان تقریباً یک تن خون اهدا کردند

روش تهیه کباب برگ

برای تهیه کباب برگ ابتدا گوشت چرخ کرده با پیاز رنده شده و ادویه ها مخلوط شده و به صورت لایه های نازک روی برگ گوجه یا انگور پهنده می شود. سپس برگ روی هم قرار داده و به شکل رول شکل می گیرد. سپس کباب ها روی آتش قرار داده و پخته می شوند. برگ ها باید به دقت پخته شوند تا گوشت درون آن ها کاملا پخته شود.

طرز تهیه کباب برگ با بهترین روش بسیار خوشمزه و لذیذ
طرز تهیه کباب برگ با بهترین روش بسیار خوشمزه و لذیذ

خواص غذایی کباب برگ

کباب برگ یکی از غذاهایی است که با ترکیب مواد اولیه مختلف می تواند یک منبع غذایی پر انرژی و پر پروتئین باشد. این غذا حاوی مقادیر زیادی ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر است که بیشتر آن ها از سبزیجات و گوشت درون آن ها می باشد.

نتیجه گیری

کباب برگ یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که با ترکیب منحصر به فرد مواد اولیه و ادویه ها به یک غذای لذیذ و پر انرژی تبدیل می شود. این غذا با تاریخچه طولانی و مواد اولیه غنی یک گزینه مناسب برای وعده های غذایی خانوادگی و مجالس است. امیدواریم که با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی درباره کباب برگ را به دست آورده و از تهیه و مزه کردن این غذای خوشمزه لذت ببرید.

منبع: مجله اینترنتی نو

به این نوشته امتیاز بدهید!

خانم ابراهیمی

نوشتن به انسان احساس خوبی می دهد چرا که در حین نوشتن ایده های جدید و جملات ناب به ذهنتان می آید و ممکن است ناکهان مثل ارشمیدس بگویید یافتم یافتم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×