چالشهای پیش روی اکران آثار کودک و نوجوان به دلیل ضعف زیرساختها
به گزارش مجله خبری نو به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیر مرکز انیمیشنسازی سوره با تأکید بر لزوم سرمایهگذاری در بخش توزیع و اکران آثار پویانمایی، این حوزه را کلید رشد واقعی این صنعت دانست.
امیررضا مافی در گفتوگویی اعلام کرد که پویانمایی (انیمیشن) مهمترین گونه فرهنگی برای انتقال مفاهیم به نسل جدید است. وی درباره بودجههای دولتی در این بخش گفت: «ما در چهار سال اخیر هر سال یک انیمیشن سینمایی ساخته و اکران کردهایم که این یک اتفاق بیسابقه در ایران است، اما همچنان جا برای سرمایهگذاری بیشتر بهخصوص در بخش توزیع وجود دارد.»
این مدیر فرهنگی با اشاره به ضعف زیرساختهای اکران آثار کودک و نوجوان افزود: «ما نمیتوانیم بیش از چهار یا شش فیلم کودک را اکران کنیم.» او تأکید کرد که باید همزمان با تولید، برای توسعه فضای سینمای کودک و ایجاد صندلیهای مخصوص آن نیز هزینه شود. به گفته مافی، اگر بخش تولید و توزیع همزمان رشد کنند، میتوان سالانه چهار یا پنج انیمیشن سینمایی تولید کرد و به خانوادهها حق انتخاب داد.
مدیر مرکز انیمیشنسازی سوره همچنین به تأثیرپذیری نسل گذشته از انیمیشنهای خارجی اشاره کرد و گفت: «باید برای نسل جدید، انیمیشنهای ایرانی بسازیم که هویت ملی را در ذهن آنها زنده نگه دارد.» او انیمیشن «یوز» را نمونهای از تلاشهای این مرکز برای رسیدن به این هدف معرفی کرد.
وی در این باره توضیح داد: «ما نشانه ملی یوز ایرانی را انتخاب کردیم که بازگشت به وطن و هویت را در خود دارد.» مافی افزود: «داستان درباره یک یوز است که از زندگی لوکس در نیویورک برمیگردد تا در کنار خانوادهاش در ایران، یک یوز واقعی شود. پیام اصلی ما این است که خانواده همه چیز ماست و ایرانی بودن، مهمترین بخش هویت ماست.»
منبع: خبرگزاری صدا و سیما







