شنبه , 7 مهر 1403 2024 - 09 - 28 ساعت :
» آشپزی » دسر » طرز تهیه سوربات توت‌فرنگی با ساده ترین روش بسیار خوشمزه
طرز تهیه سوربات توت‌فرنگی با ساده ترین روش بسیار خوشمزه
دسر

طرز تهیه سوربات توت‌فرنگی با ساده ترین روش بسیار خوشمزه

خرداد 29, 1403 30

طرز تهیه سوربات توت‌فرنگی

به گزارش گروه آشپزی مجله اینترنتی نو:

مواد لازم

آب160 میلی‌لیتر
شکر 135 گرم
توت‌فرنگی یک کیلوگرم
آبلیمو دو قاشق سوپخوری

طرز تهیه سوربات توت‌فرنگی با ساده ترین روش بسیار خوشمزه
طرز تهیه سوربات توت‌فرنگی با ساده ترین روش بسیار خوشمزه

بازداشت ۲۳ فروشنده سیار که کارت‌های بانکی را کپی می‌کردند

طرز تهیه

آب و شکر را مخلوط کرده روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. (حدود سه دقیقه) شربت را داخل کاسه‌ای ریخته و در یخچال به مدت یک ساعت خنک کنید. در این فاصله توت‌فرنگی‌ها را شسته و برگ‌ها را جدا نمایید، سپس با دستگاه غذاساز پوره و له کنید. توت‌فرنگی‌ها را در کاسه بزرگ استیل ریخته و با آبلیمو و شربت مخلوط نمایید. کاسه را به مدت سه تا چهار ساعت در فریزر قرار داده تا سوربات یخ بزند. دوباره سوربات را داخل دستگاه غذاساز ریخته و پوره کنید تا کاملا یکدست شود. مجددا به ظرف استیل برگردانید و مدت سه ساعت در فریزر خنک نمایید. اکنون سوربات حاضر است با استفاده از قاشق اسکوپ گلوله‌های یخی توت‌فرنگی درست کنید. این دسر برای 6 نفر کافی است

توت‌فرنگی

توت‌فرنگی یکی از میوه‌های پرطرفدار و معروف در سراسر جهان است. این میوه سرشار از ویتامین C، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر می‌باشد و به عنوان یکی از میوه‌های پرمصرف در رژیم غذایی افراد مختلف شناخته شده است. در این مقاله، به معرفی توت‌فرنگی و خواص آن، روش‌های مصرف و تاثیرات آن بر سلامتی انسان‌ها پرداخته خواهد شد.

خواص توت‌فرنگی

توت‌فرنگی یکی از میوه‌هایی است که به دلیل حاوی بودن ویتامین C، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها، خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد. این میوه می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از بیماری‌های مزمن مانند دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی، و حفظ سلامت پوست کمک کند.

طرز تهیه سوربات توت‌فرنگی با ساده ترین روش بسیار خوشمزه
طرز تهیه سوربات توت‌فرنگی با ساده ترین روش بسیار خوشمزه

حال و روز گردشگری در ایران چگونه است؟

مصرف توت‌فرنگی

توت‌فرنگی می‌تواند به صورت تازه مصرف شود یا از آن در تهیه غذاها و دسرها استفاده شود. توت‌فرنگی همچنین می‌تواند به صورت آب‌میوه یا آب‌میوه ترکیبی مصرف شود و از خواص آن برای سلامتی بدن بهره مند شد.

اثرات توت‌فرنگی بر سلامتی

توت‌فرنگی به دلیل داشتن ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها، می‌تواند به حفظ سلامت مغز، پیشگیری از بیماری‌های قلبی، کاهش التهابات و تقویت سیستم گوارشی کمک کند.

موارد استفاده توت‌فرنگی

توت‌فرنگی به عنوان یک میوه خوشمزه و سالم می‌تواند در تهیه انواع دسرها، آبمیوه، کیک‌ها و سس‌ها استفاده شود. همچنین از توت‌فرنگی می‌توان برای تهیه مربا، کمپوت و ژله استفاده کرد.

طرز تهیه سوربات توت‌فرنگی با ساده ترین روش بسیار خوشمزه
طرز تهیه سوربات توت‌فرنگی با ساده ترین روش بسیار خوشمزه

ورود دادستانی به قطع ۴ هزار درخت در الیمالات

توت‌فرنگی و رژیم‌های غذایی

توت‌فرنگی به عنوان یک میوه سالم و کم‌کالری می‌تواند به رژیم‌های غذایی افرادی که در حال کاهش وزن هستند، اضافه شود. این میوه می‌تواند احساس سیریت و اشباع را افزایش داده و کمک به کاهش وزن کند.

نتایج تحقیقات علمی

تحقیقات نشان داده است که مصرف توت‌فرنگی می‌تواند به کاهش التهابات، پیشگیری از سرطان، کاهش کلسترول خوب و افزایش کلسترول بد در بدن کمک کند.

نتیجه گیری

توت‌فرنگی به عنوان یکی از میوه‌های پرطرفدار و سالم، خواص زیادی برای سلامتی دارد. این میوه می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از بیماری‌های مزمن و حفظ سلامت پوست کمک کند. از آنجایی که توت‌فرنگی به صورت تازه، آب‌میوه یا در تهیه غذاها مصرف می‌شود، می‌توان از خواص آن برای بهبود سلامتی بدن بهره مند شد. این میوه باعث افزایش احساس سیریت و اشباع می‌شود و می‌تواند به رژیم‌های کاهش وزن کمک کند. از طرف دیگر، تحقیقات علمی نشان داده است که توت‌فرنگی می‌تواند به کاهش التهابات و پیشگیری از بیماری‌های مختلف کمک کند. به طور کلی، توت‌فرنگی یکی از میوه‌هایی است که باید به رژیم غذایی خود اضافه کرد تا از خواص آن برای سلامتی بدن بهره مند شد.

منبع: مجله اینترنتی نو

به این نوشته امتیاز بدهید!

مریم هنربخش

همیشه برای من خود نوشتن مهم بوده. خیلی مهم تر از انتشار آن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×