سه شنبه , 5 تیر 1403 2024 - 06 - 25 ساعت :
» آشپزی » انواع خورش ها » طرز تهیه خـورش قارچ (بدون گوشت) سالم و خانگی
طرز تهیه خـورش قارچ (بدون گوشت) سالم و خانگی
انواع خورش ها

طرز تهیه خـورش قارچ (بدون گوشت) سالم و خانگی

خرداد 27, 1403 10

طرز تهیه خـورش قارچ(بدون گوشت)

مواد لازم

فلفل دلمه‌ای و پیاز خلال‌شده از هر کدام یک عدد
قارچ حلقه‌شده 20 عدد
آبلیمو 1/4 پیمانه
تخم‌مرغ یک عدد
رب گوجه‌فرنگی یک قاشق غذاخوری
عصاره مرغ یک عدد
آب یک و نیم پیمانه
روغن به میزان لازم

طرز تهیه خـورش قارچ (بدون گوشت) سالم و خانگی
طرز تهیه خـورش قارچ (بدون گوشت) سالم و خانگی

طرز تهیه

طرز تهیه برای چهار نفر: قارچ‌ها را در تابه ریخته و آبلیمو را اضافه کنید. در تابه را ببندید تا آب میان بافتی قارچ خارج و خشک شود. سپس مقدار کمی روغن اضافه کنید تا قارچ تفت بخورد. در تابه‌ای دیگر فلفل دلمه‌ای را با مقداری روغن تفت دهید تا کمی نرم شود. سپس پیاز را اضافه کرده و بگذارید با هم تفت بخورد. رب، آب و عصاره مرغ را افزوده تا جوش بیاید. در این زمان قارچ را اضافه کنید و با در بسته 30 دقیقه بگذارید تا جا بیفتد و بعد تخم‌مرغ را اضافه کرده و مرتب هم بزنید تا تخم‌مرغ در یک جا سفت نشود و بعد از سه دقیقه خورش آماده سرو است. نکته: این غذا را می‌توان با برنج و نان سرو کرد. انرژی کل این خورش 638 کالری

رئیسی، دنباله‌روی اقتصاد روحانی

خـورش قارچ (بدون گوشت)

خورش قارچ یک غذای پرطرفدار و خوشمزه است که در اکثر کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما برخی افراد به دلیل عدم مصرف گوشت یا عدم علاقه به آن، دنبال روش‌های دیگری برای تهیه خورش قارچ هستند. در این مقاله، به بررسی و آموزش تهیه خورش قارچ بدون گوشت می‌پردازیم و روش‌های مختلفی را برای آماده سازی این غذا ارائه خواهیم داد.

انتخاب قارچ مناسب

برای تهیه خورش قارچ بدون گوشت، انتخاب قارچ مناسب بسیار اهمیت دارد. قارچ‌هایی مانند قارچ همبرگر، قارچ صدفی و قارچ پروتابلا مناسب برای این غذا هستند. هر یک از این انواع قارچ دارای طعم و مزه خاصی هستند که می‌توانند به خورش شما طعم و لذت بیشتری ببخشند.

مواد اولیه مورد نیاز

برای تهیه خورش قارچ بدون گوشت، مواد اولیه مورد نیاز عبارتند از: قارچ، پیاز، سیر، فلفل دلمه ای، گوجه فرنگی، روغن زیتون، ادویه‌های مختلف مانند زردچوبه و فلفل سیاه و نمک و فلفل به میزان لازم.

۱۴۰۲ قابل دفاع نیست

روش تهیه

برای تهیه خورش قارچ بدون گوشت، ابتدا قارچ‌ها را شسته و خرد کرده و سپس پیاز و سیر را به صورت ریز خرد کنید. در یک قابلمه روغن زیتون را گرم کرده و پیاز و سیر را تفت دهید. سپس قارچ‌ها را به آن اضافه کرده و بعد از اینکه آب قارچ‌ها تبخیر شد، گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای را به آن اضافه کنید و با ادویه‌ها و نمک و فلفل به مدت 20 دقیقه بپزید.

انواع سرو کردن

خورش قارچ بدون گوشت را می‌توانید با نان یا برنج سرو کنید و همچنین می‌توانید آن را به همراه یک سالاد تازه یا مخلوط سبزیجات ارائه کنید. همچنین می‌توانید این غذا را با یک لیوان دلچسب از آب‌میوه یا نوشیدنی مورد علاقه تان همراه کنید.

طرز تهیه خـورش قارچ (بدون گوشت) سالم و خانگی
طرز تهیه خـورش قارچ (بدون گوشت) سالم و خانگی

مزایای خورش قارچ بدون گوشت

خورش قارچ بدون گوشت از مزایای زیادی برخوردار است. این غذا حاوی مقدار زیادی فیبر، ویتامین و مواد مغذی مورد نیاز برای بدن است و به علاوه، از لحاظ کالری کمتری نسبت به خوراکی‌های حاوی گوشت دارد.

خاموشی چراغ اقتصاد

نتیجه‌گیری

خورش قارچ بدون گوشت یک غذای خوشمزه و سالم است که با استفاده از مواد اولیه ساده قابل تهیه است. با دنبال کردن روش‌های مناسب و استفاده از مواد اولیه با کیفیت، می‌توانید یک وعده غذایی خوشمزه و پر از مواد مغذی را آماده کنید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

منبع: مجله اینترنتی نو

به این نوشته امتیاز بدهید!

مریم هنربخش

همیشه برای من خود نوشتن مهم بوده. خیلی مهم تر از انتشار آن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×