دوشنبه , 24 اردیبهشت 1403 2024 - 05 - 13 ساعت :
» بیوگرافی » بیوگرافی روزبه چشمی بازیکن فوتبال
بیوگرافی روزبه چشمی بازیکن فوتبال
بیوگرافی - مقالات - ورزشی

بیوگرافی روزبه چشمی بازیکن فوتبال

فروردین 17, 1403 00

خلاصه‌ای از بیوگرافی روزبه چشمی

نام کامل: روزبه چشمی

تاریخ تولد : 2 مرداد 1372

محل تولد : تهران

قد : 192

پست : مدافع میانی / هافبک دفاعی

تحصیلات : دیپلم ریاضی فیزیک

روزبه چشمی، یکی از بازیکنان فوتبال با استعداد، در روز دوم مرداد ماه سال ۱۳۷۲ در تهران به دنیا آمد. او از منطقه ی چشام در شهرستان سبزوار نشأت گرفته است. روزبه یک خواهر بزرگتر از خود و یک برادری که دیگر نیست دارد. او توانایی بازی در خط دفاع و همچنین در وسط زمین را دارد و در حال حاضر عضو تیم استقلال و تیم ملی فوتبال ایران است.

ورود روزبه چشمی به دنیای فوتبال

روزبه چشمی، همانند بسیاری از فوتبالیست‌ها، از کودکی علاقه‌اش به فوتبال شکل گرفت. در سن 11 سالگی وارد دنیای فوتبال سالنی شد و با قبول شدن در تیم پیکان، از طریق تست، وارد دنیای حرفه‌ای شد. در سن 15 سالگی، در سال 1387، به تیم مقاومت جوانان تهران پیوست. او برای 3 سال در این تیم بازی کرد و سپس به تیم پرسپولیس پیوست. پس از 2 سال در این تیم، به تیم صبای قم پیوست و برای 2 سال دیگر در این تیم بازی کرد.

بیوگرافی روزبه چشمی بازیکن فوتبال
بیوگرافی روزبه چشمی بازیکن فوتبال

پیوستن روزبه چشمی به تیم استقلال

در سال ۱۳۹۴، روزبه چشمی با یک قرارداد سه ساله به استقلال تهران پیوست. او از ابتدا به یکی از بازیکنان کلیدی تیم تبدیل شد، اما به دلیل مصدومیت در نیمه‌ی نخست فصل، شانزدهمین لیگ را از دست داد. او نتوانست در نیمه‌ی دوم به ترکیب برگردد به دلیل محرومیت استقلال از نقل و انتقالات. در این مدت، او پیشنهادی از پرسپولیس داشت اما ترجیح داد نیمه‌ی فصل را بدون تیم بماند. پس از پایان فصل، او به ترکیب استقلال اضافه شد و با بازی‌های برجسته‌ای که انجام داد، به جام جهانی روسیه صعود کرد.

روزبه چشمی در جام جهانی 2022

در لحظات فوق‌العاده (دقیقه ۹۸) از بازی جذاب ایران و ولز در جام جهانی 2022، روزبه چشمی با یک گل بی‌بدیل توانست نتیجه بازی را به سود ایران تغییر دهد و تیمش را به پیروزی 1-0 برساند. سه دقیقه بعد، رامین رضاییان با گل دوم خود، ایران را به یک پیروزی 2-0 قاطع و مطلق بر ولز رساند. این بازی توسط روزبه چشمی به عنوان برترین بازیکن زمین در این دیدار تاریخی شناخته شد.

افتخارات باشگاهی روزبه چشمی

استقلال

قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران ۹۷–۹۶

گزیده‌ای از مصاحبه روزبه چشمی

روزبه چشمی درباره‌ی عضویت سابقش در تیم رقیب (پرسپولیس) می‌گوید:

در واقع، هیچ تیمی در زمینه فوتبال به عنوان مرجع قلمداد نمی‌شود و بازیکنان از هر منبعی برای پیشرفت خود بهره می‌برند. وقتی یک بازیکن جوان به عطش و تمایل به پیوستن به دنیای فوتبال حرفه‌ای دست می‌زند، مهم نیست که در کدام تیم تست داده شود یا قبول شود، آیا استقلال است یا پرسپولیس یا تیمی دیگر. در واقع، بسیاری از بازیکنان بزرگ هم اکنون در تیم‌های مختلف حضور دارند که در رده‌های پایه بازیکنان تیم رقیب بوده‌اند و این مسئله اصلا مهم نیست به نظر من.

چرا از پرسپولیس جدا شدی؟

در روند آماده‌سازی تیم بزرگسالان، آقای علی دایی به عنوان سرمربی دست به کار شدند و از اهمیت شرکت بازیکنان ملی‌پوش مانند روزبه چشمی در تست‌های فنی حمایت می‌کردند. من نیز برای جلب توجه آقای دایی، رضایت‌نامه‌ام را گرفتم و به سوی آقای مایلی‌کهن پیش رفتم.

بیوگرافی روزبه چشمی بازیکن فوتبال
بیوگرافی روزبه چشمی بازیکن فوتبال

چشمی درباره‌ی عضویتش در تیم صبا می‌گوید:

شکوه و افتخاری که در لیگ برتر و با پوشیدن پیراهن استقلال به دست آوردم، ریشه در اعتمادی است که محمد مایلی کهن به من داشت. او بود که از هفته سوم فصل گذشته، من را در ترکیب ثابت تیم قرار داد و این امکان را به من داد که استعدادم را به نمایش بگذارم. به او بدهکارم که توانستم خودم را به جامعه فوتبالی نشان دهم و به تیمم کمک کنم تا به موفقیت های بیشتری برسد.

روزي كه مي‌خواستي به پيشنهاد استقلال جواب مثبت بدهي چه هدفي داشتي؟

وقتی به استقلال آمدم، تعجب کردم که پیشنهاد مالی آنها کمتر از سایر تیم‌ها بود. اما وقتی با آنها صحبت کردم، متوجه شدم که ایده‌های آنها با ایده‌های من همخوانی دارد. پس با مشورت‌هایی که گرفتم، تصمیم‌ام را گرفتم و برای رضایت‌نامه اقدام کردم.

منبع: مجله نو

به این نوشته امتیاز بدهید!

رضا امیری

هر اتفاقی را بهانه ای برای نوشتن ببینید. با هر مسئله ای که برایتان پیش می آید مواد اولیه یک نوشته خوب را بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×